.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت راه‌آهن گيلان حركت لاك‌پشتي دارد

نماينده مردم رشت در مجلس گفت: در بخش ساخت راه‌آهن گيلان به صورت لاك‌پشتي و ضعيف حركت كرده‌ايم كه اگر با اين وضعيت پيش برويم نسل كنوني شاهد حركت قطارها در گيلان نمي‌شود.

سيدعلي آقازاده با بيان اينكه گيلان در سال 89 به دليل ضعف مديريت نتوانست از فرصت‌هاي بسيار خوبي كه دولت براي رشد و توسعه كشور ايجاد كرده، استفاده كند، اظهار داشت: در چند سال اخير در دولت‌هاي نهم و دهم به ويژه در سال 89، گيلان از رشد خوبي برخوردار شده است.
وي با اشاره به اينكه گيلان در مقايسه با ديگر استان‌هاي كشور ضعيف مانده است، افزود: گيلان از يك عقب ماندگي تاريخي رنج مي‌برد و در بخش كشاورزي هر روز شاهد كاهش اشتغالزايي هستيم زيرا زمين كشاورزي براي خانوارها كافي نيست و كشاورزان با مشكلات مختلف از جمله مكانيزه نبودن آبرساني، بازرگاني برنج و مشكلات مربوط به بيمه محصولات كشاورزي مواجه هستند و قيمت فروش برنج در فصل برداشت كه كشاورزان آن را به فروش مي‌رسانند از قيمت كنوني آن حدود يك هزار تومان ارزان‌تر است كه پاسخگوي نياز كشاورزان نيست.
نماينده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در بخش صنعت با توجه به كارهاي خوبي كه در استان صورت گرفت، ولي سرمايه‌گذاري راهبردي و كاربردي نداشتيم و در بخش اشتغالزايي توفيقي به دست نيامد و وام‌هاي خوداشتغالي و بودجه اشتغالزايي در امور غيرمرتبط به‌كارگيري شد كه پاسخگوي نيازهاي استان نبود.
وي با اشاره به اينكه در عرصه گردشگري گيلان نيز فعاليت عمده‌اي در سال 89 مشاهده نشد، خاطرنشان كرد: توسعه گردشگري به انجام كارهاي عمراني نظير راه‌سازي، احداث هتل و مكان‌هاي اقامتي، احداث پارك‌ها و آماده كردن مناطق مناسب ساحلي، جلگه‌اي و كوهپايه‌اي براي استفاده گردشگران بستگي دارد و اندك تلاش‌هاي انجام شده در اين زمينه كافي نيست.
آقازاده عدم تكميل آزادراه رشت ـ قزوين را از مشكلات اين بخش عنوان كرد.
وي با انتقاد از وضعيت ساخت راه آهن در گيلان بيان داشت: در اين زمينه به صورت لاك‌پشتي و ضعيف حركت كرده‌ايم و تنها 30 درصد از احداث راه آهن قزوين‌ ـ رشت ـ آستارا اجرايي شده كه اگر به همين وضعيت پيش رويم احتمالا نسل كنوني شاهد حركت قطارها در اين استان نخواهند بود.
نماينده مردم رشت در مجلس با برشمردن ديگر مشكلات استان تصريح كرد: اين مشكلات ناشي از ضعف مديريت در استان بوده و عقب ماندگي‌هاي گيلان با يك يا دو برنامه پنج‌ساله قايل جبران نيست./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.